Sayfalar

ORGANİZASYON


Bütün işlemin aktiviteleri tek bir bölüm tarafından gerçekleştirilmez.  Örneğin SCAM, sistem yönetimi, ağ yönetimi, uygulama yönetimi ve hizmet işlemi gibi departmanlar tarafından gerçekleştirilir. Bu nedenle, süreç aktiviteleri ilgili personel ve farklı IT departmanlarıyla ilgilidir. Roller ve sorumlulukları da tanımlar.

Genel Roller

Süreç Sahibi-  Süreç sahibi bütün süreç aktivitelerini gerçekleştirir ve :
  • ·         Tasarıma yardımcı vesüreç stratejisinde sorumludur.
  • ·         Süreç dökümanlarını, kuralları ve prosedürleri ve onların uygulamalarını sağlar
  • ·        Yeterli kaynakları 

Hizmet Sahibi – Hizmet sahibinin bir servisin başlangıçı, geçişi ve bakımı için müştereye yönelik sorumluluklara sahiptir:
  • ·         Gereksiniöleri karşılamak için kişisel  bağlantıları sağlar

  • ·         İyileştirme noktalarını sağlar ve servis izlemesi için rapor ve verileri oluşturur.

  • ·         IT yönetimin servisinin tesliminden sorumludur.
 

Organizasyon bağlantıları

Diğer departmanların arayüzünü ve servis geçişinin üçüncü parçasını bilmek ve tanımlamak zorundadır. Programlar, projeler, hizmet tasarımı veservis sağlayıcıların hepsine hizmet geçişi yönünde katkıda bulunur. Hizmet geçişi , hizmet geçiş yöneticisi tarafından aktif bir şekilde yönetilir. Hizmet geçiş yönetimigünlük yönetimden hizmet geçişi gruplarından ve diğer aktivitelerden sorumludur. 

Hizmet Geçişin Rollari ve Sorumlulukları
Bu bölümde diğer kullanım ömrünü düşüren  bazı rollerin olmasına rağmen, hizmet servisi içindeki sorumluluklar ve roller açıklanacaktır. Hizmetin kapsamı ve organizasyonun boyutuna bağlılığa göre o deiştirilir, bazı roller insan tarafından gerçekleştirilebilir.
Hizmet varlık yönetimi sorumlulukları kapsamında :
 
  • ·         İşlemin amaçlarını formüle etmek ve standart işlem, plan ve prosedürlerle politikanın uygulanması,
  • ·         Varlık yönetim sisteminin mevcut değerlendirilmesi ve yeni sistemlerin uygulanması
  • ·         Süreçin kapsamını ve fonksiyonunu belirten, gerekli ürün yöenetimi ve gerekli bilgilerin kurulması
  • ·         Süreç hakkında iletişime dikkat etmek ve bunu bilinenlerle yapmak
  • ·         Eğitim ve kaynaklara dikkat çekmek
  • ·         Varlığın sözleşmelerini adlandırmak ve kimliklerini kurmak
  • ·         Aletlerin kullanım değerlendirilmesine dikkat çeker
  • ·         Diğer işlemlerle ilgili arayüzler kurmak
  • ·          Varlıkların veri tabanının tamamlanmasını planlama
  • ·         Raporlar yapma
  • ·         Deneitmlere yardımcı olmak ve doğru eylemlere dikkat çekmek

Yapılandırma yöneticisinin sorumlulukları kapsamında :
  
  • ·         İşlemin amaçlarını formüle etmek ve standart işlem, plan ve prosedürlerle politikanın uygulanması,
  • ·         Yapılandırma yönetim sisteminin mevcut değerlendirilmesi ve yeni sistemlerin uygulanması
  • ·         Süreçin kapsamını ve fonksiyonunu belirten, gerekli ürün yöenetimi ve gerekli bilgilerin kurulması
  • ·         Süreç hakkında iletişime dikkat etmek ve bunu bilinenlerle yapmak
  • ·         Eğitim ve kaynaklara dikkat çekmek
  • ·         Varlığın sözleşmelerini adlandırmak ve kimliklerini kurmak
  • ·         Aletlerin kullanım değerlendirilmesine dikkat çeker
  • ·         Diğer işlemlerle ilgili arayüzler kurmak
  • ·          CMS sisteminin değerlendirilmesini ve yeni sitemlerin uygulanmasını yapma
  • ·         CMDBs ‘ yi CMS’nin içine doldurmasını planlamak
  • ·         Raporlar yapma
  • ·         Denetimlere yardımcı olmak ve doğru eylemleri almak

Değişim yöneticisi sorumluluğu (o bazen delege de olabilir )  kapsamında:
 
  • ·         RFCs ‘yi öncelik verme ve günlük olarak kaydetme, RFS’nin temel kriterlerini reddetme
  • ·         CAB’a başkanlık etmek ve hazırlamak ve ECAB toplantıları
  • ·         Toplantılara kimin katılacağına, RFCs’leri kim alır,orada değiştirilmesi zorunlu olanların ne olduğuna karar verir.
  • ·         Yayın değişikliklerini paylaşmak
  • ·         Günlük değişiklikleri korumak
  • ·         RFCs ‘yi kapatmak
  • ·         Uygulama değişikliklerini gözden geçirmek
  • ·         Ropar yapmak

Danışma Kurulu Değişikliği, tavsiye niteliğinde danışma organıdır. CAB’ ın sorumlulukları ve özel rolleriileri ‘de açıklanacaktır.
 
Ambalaj ve inşa yöneticisinin yayınlama sorumluluğu kapsamında:
  • ·         Yapılandırma sonucunu yayınlama
  • ·         Finalın inşasını yayınlama ve  onu test etmek(bağımsız testin öncesi )
  • ·         Geçiçi çözümler ve hataları rapor etmek
  • ·         Son uygulamaları bitirip girmek
 
Dağıtım Yöneticisi’nin izleme sorumlulukları kapsamında
  • ·         Son servis uygulaması

  • ·         Tüm serbest belgelerin koordinasyonu, serbest notlar ve iletişim

  • ·                  Değişik yönetimle kombinasyon içinde SACM ve bilgi yönetimin dağıtımın planını yapmak

  • ·         Yayın işlemleri süresince işlemleri sağlamak

  • ·         Bir yayının etki alanı konusunda geri bilgilendirme yapmak
 
ITIL hizmet yaşam döngüsünün hizmet geçiş evreleri içindeki rollerin takibini kayıt eder, ama bu kitabın kapsamı dışında ve ITIL temel soruları dışında etkisiz olur.
  • ·         Yapılandırma analizi
  • ·         Yapılandırma yöneticisi
  • ·         CMS yöneticisi
  • ·         Yapılandırma yönetimi takımı
  • ·         Değiştirme yetkisi
  • ·         Risk- değerlendirme yöneticisi
  • ·         Bilgi yönetimi hizmeti
  • ·         Test destek
  • ·         Erken yaşam desteği
  • ·         Çevresel test ve inşa yönetimi

Yönetim değişim organizasyonu
Bir hizmetin anlamlı değişimi organizasyonda bir değişiklik anlamına da gelir. Bu “ organizasyonların içinde çalışanlarının biçimi” gibi büyük değişiklikler için “ diğer departmanlara personel üyelerinin geçişi “ aralarında değişebilir.
 
Yön takibi değişik yönetim organizasyonları içinde önemlidir:
 
  • ·         Duygusal değişim döngüsü – değişim başarısızlığı içindeki en büyük olaylardan biri insanları değiştiren etmenlerin hangisi olduğunu yeterince dikkat etmemektir. Bu yüzden insanların duygusal evrelerindeki düşünce değişiminin kabulünden önce denenebilir. Duygusal evreler şok, sakınma , dışsal suçlama, kendi kendini suçlama ve kabullenmedir.

  • ·         Organizasyon değişimlerinde hizmet geçişinin rolu –değişimin yönetimi müdürlerin sorumlulukları ve bu özel değişimde etkili  olna departmanın başıdır. 

     Paydaş yönetimi
Paydaş yönetimi hizmet geçişi için önemli bir faktördür. Bu tasarım hizmeti evrelerinin gelişiminin stratejisinin sebebidir. Açıklama :
  • ·         Kim paydaştırır
  • ·         Onların ilgileri ne
  • ·         Onları etkileyen ne
  • ·         Onlar program ve projeyi nasıl etkiler
  • ·         Onlarla paylaşılan bilgilerin ne olduğu

Paydaş haritası paydaşların farklı çıkar haritaları için kullanışlı bir araçtır.

Yardımcı analiz bir paydaş için daha iyi bir bulgu, ki o paydaşın ilgi ve gerekliliği, ve o onların  sonunu ve güçünü geçiş sürecince etkileyecektir.

Son olarak, aşam döngüsü hizmeti süresince paydaşın cirosu olarak kabul edilmek zorundadır
 
 
 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder