Sayfalar

Uygulamalar



“ yeşil alan “ hizmet geçişi uygulaması, yeni bir hizmet sağlayıcısı kurulduğu zaman mümkündür. Hizmet geçişi, gelişiminde en fazla hizmet sağlayan odak olmuştur. Hizmet geçişinin gelişimi için önemli beş yol izlenir:


  •        Gerekçeler: hizmet geçişin yararları her zaman istemci tarafından hemen görülmez. Etkisiz evreler tarafından zararlı olayların kanıtını toplama hizmet servisinin gelişimini ve kuruluşunu haklı çıkarabilir. Dikkate alınması gerekenler örneğin:  yanlış değişikliklerdeki harcama yada çevresel prosedürlerin içindeki hizmet hataları ki onlar iyi bir test sürecinde kullanılıyorsa kaçınılmalıdır.
  •       Tasarım: hizmet geçiş tasarımlandığı zaman içinde olan faktörler:
-          Standartlara ve kurallara bağlı kalmalı
-           Program yönetimi, istemci, son kullanıcı ve diğer paydaşlar gibi hizmet projelerini destekleyen hizmetlerle ilişkiler
-          Bütçe ve araçlar
  •        Tanıtım:  deneyimler bize öğretti ki büyümenin gelişiminde akıllı olasılığıdır yada  geçerli projelerde hizmet geçişinde yeni uygulamalardır. Gelişimin ümit edici yanı projelerin dağıtımından sonucuna kadar uzmanlığın daha ağır gelmemesidir.
 
  •        Kültürel açıdan : ürünler oluşurken bütün formüller organizasyonun içindeki kültürel değişimden etkilenir. Bu dikkate alınmalı ve bu sadece personelinin düşüncelerinde değil, hizmet geçişinde doğrudan etkilidir, ama bütün paydaşlar dikkat eder.
  •       Riskler ve faydalar : tanıtım hakkında karar almaz ya da umulman yarar ve riskler içinde bir vukuf dışında hizmet geçişinin gelişimi


Diğer Yaşam döngüsüyle ilişkiler
 

Bu kitapta hizmet geçişi sunulmasına rağmen azda olsa yaşam döngüsü de işlenmiştir, bu onun sahibinin bakışı olabileceği anlamına gelmez. Hizmet operasyonunda çıktılar ve hizmet tasarımına girdiler dışında, hizmet geçişinde amaç değildir.
Orada bilginin girdi ve çıktıları ve deneyimleri  hizmet geçişindendir. Bu bilge ve deneyimin takip eden her iki yol :
·         Karşı takip: hizmet geçişi örneği için, çevresel prosedürler içinde benzer hizmetlerde nasıl davranılıyorsa hizmet geçişinde pratik deneyimler paylaşılacaktır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder